دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1396 - 14:45
لاریجانی در سخنرانی مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس:

رژیم صهیونیستی مادر تروریسم است/ پاسخ اقدامات سنا و کنگره آمریکا علیه ملت ایران را می‌دهیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی مادر تروریسم است و ما جریانی پلیدتر از اسرائیل غاصب که باعث آواره شدن چند میلیون فلسطینی و کشته شدن چند هزار لبنانی و فلسطینی شده است، نداریم.
کد خبر : 189687

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه روز قدس در تهران، گفت: بار دیگر در روز قدس به ندای امام (ره) لبیک گفتید و صحنه زیبای غیرت دینی را به رخ جهانیان کشیدید. در قرن‌های اخیر پدیده‌ای شوم‌تر از ایجاد اسرائیل نداریم که هم ایجادش و هم در شکل‌دهی آن جنایات زیادی رخ داده است که در تاریخ نظیر ندارد.


دست رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریست آشکار است


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تاسیس رژیم صهیونیستی نقطه آغاز ماجراجویی‌هایی در منطقه غرب آسیا شده است و امروز هم دست آنها در حمایت از تروریست آشکار است.


وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها دین یهود را دستاویزی برای خود قرار داده‌اند درصورتی که یهودیانی که در ایران زندگی می‌کنند و بسیاری از یهودی‌های سراسر جهان با صهیونیست‌ها مخالف هستند.


لاریجانی با یادآوری بیانات امام خمینی (ره) درباره اسرائیل گفت: اینکه امام راحل گفتند اسرائیل را ریشه‌کن کنید از‌ آن جهت بود که استعمارگران می‌خواهند بدین وسیله مسلمانان را با یکدیگر درگیر کنند. صهیونیسم در ابتدا تحت عنوان جنبشی که می‌خواهد یهودیان را به فلسطین بازگرداند، تشکیل شد و پس از اولین کنگره صهیونیست‌ها و صدور اعلامیه عملا به یک جنبش سازمان یافته تبدبل شد.


سعودی‌ها بارها آمریکا را تشویق به حمله به ایران کرده‌اند این یک فضاحت برای آمریکاست که آنها در تبلیغات انتخاباتی‌شان بارها رژیم سعودی را حامی تروریست دانسته ولی امروز از این رژیم قبیله‌ای حمایت می‌کنند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها در ابتدا اعلام کردند که یهود قوم برتر است و برای این کار تورات را دستاویز خود قرار دادند. پس از آن یهودیان سایر نقاط دنیا را به مهاجرت به فلسطین تشویق کرده و آن را ملاک ایمان دانستند. سپس برای ایجاد ارتش دفاعی گروه‌های ترور و کشتار جمعی شکل دادند تا فلسطینیان را وحشت‌زده و وادار به فرار کنند. نبوغ یهودیان و توانایی آنها برای اداره جهان هم یکی دیگر از دستاویزهای صهیونیست‌ها بود.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آمارها نشان می‌دهد جمعیت یهودیان 12تا 15 میلیون نفر هست و در عین حال آنها ادعا می‌کنند باید همه مراکز تصمیم‌گیری دنیا را تحت سیطره خود قرار دهند. آنها در ابتدا مرز جغرافیایی اسرائیل را از نیل تا فرات می‌دانستند.


انگلیس یکی از مسببان اصلی ایجاد رژیم صهیونیستی است


لاریجانی با بیان اینکه انگلیس یکی از مسببان اصلی ایجاد رژیم صهیونیستی است، گفت: با تاسیس چنین حکومتی زمینه سرگرم ساختن ملل مسلمان و چپاول آنها رقم خورد ابتدا کشور اوگاندا برای مهاجران یهودیان مطرح شد اما پس از آن فلسطین را جایگزین کردند زیرا به گفته خودشان خاطرات تاریخی آنها در‌آنجا زنده می‌شود. اما فلسطین قدمت چند هزار ساله قبل از میلاد مسیح دارد و خواستگاه پیامبران الهی و ادیان مختلف است و دوره آرامش آنجا از زمانی آغاز شد که به دست مسلمانان فتح شد.


وی با بیان اینکه قدس قبله نخستین مسلمانان است، اظهار کرد: حتی پس از تحول قبله مسلمانان به مکه باز هم آنجا برای مسلمانان محترم است زیرا قدس محل معراج پیامبر است. همچنین دفع ظلم به یک ملت مسئولیت پذیری مسلمانان را نشان می‌دهد.


رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همه تلاش غرب این بود که به مسلمانان القا کند که در چهارچوب طرح‌های سازش اسرائیل را به رسمیت بشناسند، اظهار کرد: از این رو آزمون بزرگی در پیش روی مسلمانان است. هدف امام خمینی (ره) از بیانات مکرر علیه اسرائیل افشاگری علیه این رژیم غاصب بود تا ملت‌های مسلمان از هدف خود غفلت نکنند.


اسرائیل بدخیم ترین تروریست در طول تاریخ است


لاریجانی با توجه به حمایت‌های رژیم صهیونیستی از تروریست گفت: حمایت از فلسطین وجه دیگری هم دارد و آن این است که اسرائیل مادر تروریست است و ما جریانی پلیدتر از آنکه باعث آواره شدن چند میلیون فلسطینی و کشته شدن چند هزار لبنانی و فلسطینی شده باشد نداریم. اسرائیل بدخیم ترین تروریست در طول تاریخ است و از آغاز سرپرستی انگلیس بر فلسطین ایجاد سازمان‌های تروریستی در آنجا آغاز شد و داعش از نسخه تروریسم صهیونیستی کپی‌برداری می‌کند.


ایران در داخل و خارج از کشور تروریست‌ها را رصد می‌کند و عملیات موشکی سپاه تنها گوشه‌ای از این فعالیت‌هاست

وی ادامه داد: تروریسم اسرائیل در مرزهای بیرونی هم نمود دارد و شهدای هسته‌ای ما نمونه ای از آن هستند.


رئیس مجلس با توجه به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آمریکا هیچ‌گاه بحث حقوق بشر را در مورد رژیم صهیونیستی مطرح نکرد و حتی می‌گوید امنیت اسرائیل امنیت آمریکا است.


لاریجانی افزود: این درحالی است که آمریکایی‌ها ملت ما را که از پس از انقلاب همواره در حال مبارزه با تروریست بوده است را به حمایت از تروریست متهم کرده و حتی گروهک منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف می‌کند وحتی امروز از جبهه النصره در سوریه حمایت می‌کند.


وی تصریح کرد: عربستان سعودی بارها آمریکا را تشویق به حمله به ایران کرده‌ است این یک فضاحت برای آمریکاست که آنها در تبلیغات انتخاباتی‌شان بارها رژیم سعودی را حامی تروریست دانسته ولی امروز از این رژیم قبیله‌ای حمایت می‌کنند و این روزها شاهد بودیم که خیلی دموکراتیک در این کشور قدرت را تغییر دادند.


آمریکایی‌ها مثل دزدان سرگردنه دنبال چپاول ملت‌های مسلمان هستند


رئیس مجلس ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها مثل دزدان سرگردنه دنبال چپاول ملت‌های مسلمان هستند و بی پرواترین دولت‌ها دولت آمریکاست که از دولتهای قبیله‌ای حمایت می‌کند. روشن است که این وضع دوام ندارد و اگر ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم با یک استراتژی عمیق در جهت تأمین امنیت خود و ریشه کنی تروریسم این کار را انجام می‌دهیم.


پاسخ اقدامات سنا و کنگره آمریکا علیه ملت ایران را می‌دهیم


لاریجانی با توجه به اقدام موشکی سپاه در هدف قرار دادن مواضع تروریست ها گفت: ما در داخل و خارج از کشور تروریست‌ها را دنبال می‌کنیم و عملیات موشکی سپاه تنها گوشه‌ای از این فعالیت‌هاست همچنین ما پاسخ اقدامات سنا و کنگره آمریکا را علیه ملت ایران می‌دهیم. ملت ما ملتی باهوش و باصلابت است و در پیگیری اهداف انقلاب جدی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته